Met leugenaars op een privé eiland

Wendy van Lierop 05 april 2024
In ‘Wij Leugenaars’ ontmoeten we de familie Sinclair. Een rijke familie die elk jaar naar een privé eiland gaat voor de kust van Massachusetts. Cadence Sinclair noemt haar vrienden Mirren, Johnny en Gat de leugenaars. Ze zien en spreken elkaar alleen tijdens de zomer en gaan daarna elke weer hun eigen weg.

Deze young-adult gaat over familie banden en vriendschappen. De lezer loopt aan de hand van Cadence door het verhaal. Het verhaal is soms verwarrend en kon er soms geen touw aan vastknopen.

Daarnaast gaat het ook over gelijke rechten en gelijke kansen. Dit alles lijkt de leugenaars niet te raken. Ze genieten van elkaar en de mooie zomers. Toch gebeurde er weinig in dit verhaal en kon ik het makkelijk wegleggen. De personages blijven oppervlakkig en vaag. Het verhaal wordt vanuit Cadence vertelt. Ze is erg verwend en met niks tevreden.

Het plot was verrassend en origineel bedacht. Als lezer ga ik hier over liegen. Wil je weten hoe het afloopt? Dan zul je Wij Leugenaars zelf moeten lezen. My lips are sailed.

Wij Leugenaars krijgt van mij 3 sterren

Meer recensies van Wendy van Lierop