Grappig boek!

wij_3_lezen 19 april 2024
'Als ik president was zou ik veel betere wetten verzinnen. Meisjes kunnen geen goede wetten maken zei Fico, want meisjes zijn stom.'

Pablo Fernando is president van Costa Banana. Hij is daar de baas en bepaalt alleen de wetten. Iedereen doet wat hij wil, hoe gek het ook is. Alle kinderen heten daar bijvoorbeeld Pablo. Behalve zijn eigen kinderen die heetten Rosa en Fico.
Rosa is de oudste maar mag later geen president worden, want een president is een echte man. Rosa vind de wetten en regels van haar vader bijzonder, maar haar vader vind dat zij er niets van snapt.
Op een dag krijgen ze door dat ze worden afgeluisterd, ze gaan op zoek wie dat zou kunnen zijn. En elk op hun eigen manier... Rosa wil bewijzen dat Meisjes wel kunnen spioneren en komt erachter wie het is... Maar dan moet ze iemand vinden die haar gelooft en dat is nog niet zo makkelijk!

Wat vond ik ervan?
Wat een heerlijk grappig boek!
Een verhaal waar het je meeleeft met Rosa. En hoopt dat iedereen haar gaat geloven. Er staan veel grapjes en leuke illustraties in waardoor dit boek erg aantrekkelijk is voor de lezer in de middenbouw. Het is een dik boek, maar als je in het verhaal zit wil je blijven lezen.

Meer recensies van wij_3_lezen