leuke kennismaking met nieuw personage

wil veltkamp 29 september 2020
Een nieuw personage komt zich voorstellen in de reeks van boeken die Linda Jansma al heeft geschreven. We maken kennis met Nikki Benjamins. Een dame die meestal weet wat ze wil. Nadat ze haar chef een blauw oog slaat, betekent dit het einde van haar loopbaan bij de Amsterdamse politie. Maar rechercheren zit haar in het bloed en ze opent dan ook haar eigen detective/onderzoeksbureau. Als een ex-collega haar vraagt onderzoek te doen naar de dood van zijn zoon Max, komen er vreemde zaken aan de orde. Voor hulp kan ze altijd bij Jack en Tycho terecht, of het geoorloofd is wat deze agenten doen is maar de vraag. En de vraag rijst of Jack en Tycho wel te vertrouwen zijn. Het verhaal kabbelt een beetje voort, het onderzoek loopt traag. Langzaam worden de karakters neergezet en wordt duidelijk wat er speelt op onder anderen het bureau en waarom Max is overleden.
Al met al een vlot leesbaar boek, waarvan ik hoop dat deze ook het begin is van een aantal boeken met Nikki en Jack in de hoofdrol.

Meer recensies van wil veltkamp