Heel origineel

Wim51 25 juni 2020
Het boek komt langzaam op gang. Het is wennen aan de keuze voor de 2 ik-personages, Katherine en Lily. In het begin had ik de neiging om het boek vaak weg te leggen. Het verhaal is dan (nog) niet spannend. En de de personages zijn erg irritant en onsympatiek. Je wordt overspoeld met intriges en gekonkel. Tot laat in het boek blijft onduidelijk waar het verhaal heen gaat, maar er wordt duidelijk gewerkt naar een climax. Vanaf halverwege het boek was de neiging om te stoppen met lezen verdwenen. De spanning nam toe.
Toch was het slot onverwacht en bijzonder. Deze afloop had ik zeker niet verwacht. Al met al vond ik het een bijzonder boek en ben heel blij dat ik dit mocht lezen.
Aan de schrijfster wil ik een enorm compliment geven: dit is geen verhaal van 13 in een dozijn, maar echt een zeer origineel verhaal.
Een echte aanrader!

Meer recensies van Wim51