Verrassend goed boek!

Wim51 15 mei 2023
Ik heb dit boek via een winactie gekregen van Hebban.nl en uitgeverij Spectrum met als tegenprestatie het schrijven van deze recensie.

Als ik dit boek in een bibliotheek of boekhandel tegen was gekomen, zou ik het waarschijnlijk nooit hebben gelezen. En dat zou echt heel jammer zijn geweest. Gelukkig heb ik het boek dus wel gelezen.

Barbara van Beukering heeft een hele fijne schrijfstijl. Ze vertelt in het boek dat zij tobt met verlies van haar haar, door de ziekte Alopecia areata en wat dat met haar doet, fysiek, maar vooral ook psychisch.
Door de opbouw van het boek in redelijk korte hoofdstukjes, die over allerhande dagelijkse dingen gaan, als relaties met vrienden en familie, liefdesverdriet, verlies en rouw en die allemaal een link hebben met het thema ‘haar’ is het geen zware kost, maar juist heel leuk om te lezen.

Ook is dit boek een mooi document van het leven in Nederland in coronatijd. Het is heel herkenbaar en brengt de lezer terug naar de periode die nog maar zo kort achter ons ligt.

Door dit boek ben ik ook heel nieuwsgierig geworden naar haar boek: ‘Je kunt het maar één keer doen’ en naar haar bundel ‘50.manieren om afscheid te nemen’. .

Van mij vier sterren!

Meer recensies van Wim51