Het mooiste boek dat ik in 2018 gelezen heb

Yelle 19 juli 2019
(19 juli 2019) Ik zie net dat ik hier nog geen recensie had geplaatst. Ik schreef zojuist ergens anders wat ik van dit boek vond, dat zal ik hier ook nog even plaatsen:

Dit was het mooiste boek dat ik vorig jaar gelezen heb. Het scheelt misschien wel dat de schrijver maar iets ouder is dan ik en sommige zaken uit zijn jeugd daardoor heel herkenbaar waren. En de Bijlmerramp is een van de eerste nieuwsgebeurtenissen die ik bewust heb meegemaakt, ik vond het daardoor heel bijzonder om een verhaal te lezen vanuit het perspectief van een personage dat in die wijk opgroeit en (o.a.) de ramp daar als bewoner beleeft. Door de verhalen van de buurman in het boek wordt ook duidelijk hoe de wijk eigenlijk bedoeld was en hoe de wijk zo anders heeft kunnen worden.

Vond het erg knap hoe de schrijver feit en fictie zo mooi heeft weten te combineren en daarbij ook geput heeft uit zijn ervaringen in de wijk.

Meer recensies van Yelle