Smaakt naar meer!

Yvonne Oomen Muurmans 10 augustus 2020
Chaos & Structure *****
Mariëlle Brouwer

Synopsis
De jongensband Structure is zeer populair bij de muziekliefhebbende meiden. De 4 leden van de band: Mika, Daan, Noah en Sil genieten volop van alle aandacht die ze krijgen.
Lily daarentegen heeft een bloedhekel aan de band. Ze haat het popi-jopi gedrag van de jongens en blijft het liefst bij hen uit de buurt.
Totdat ze op een ochtend ongevraagd en buiten haar wil om kennis maakt met Mika. Ondanks haar verwoede pogingen hem te ontlopen blijft haar pad dat van hem kruisen en ze staat machteloos tegenover zijn aantrekkingskracht. Moet ze haar mening herzien of kan ze hem weerstaan?
En blijken ze uiteindelijk toch niet zoveel van elkaar te verschillen als dat ze beide dachten?

Quote
Mika
"Met opgetrokken wenkbrauwen steek ik mijn kin uitdagend in de lucht. Als ik laat zien dat ik denk dat hij sterker is dan ik, gaat het zeker mis. 'Gast, eerst laat je me twee biertjes aan je verspillen en nu geef je die andere twee ook een voortijdige eindbestemming. Wat denk jij wel?' Fuck. Dit had ik beter niet kunnen zeggen. Het gaat mis. Daar kom ik vrijwel meteen achter, aangezien hij zijn vuist hard tegen mijn kaak plant. Ik doe automatisch twee stappen terug door de kracht. Oh hell no. In reactie op zijn slag, haal ik ook uit. Ik raak zijn kaak en op dat moment doemt Lily naast me op. Mijn volle aandacht gaat naar haar. Waarom staat ze hier naast mij en wat komt ze doen? Dit is gevaarlijk, dadelijk raakt die fucking klootzak haar. Mijn overpeinzingen geven die vent genoeg tijd om nog eens uit te halen. Zijn vuist landt opnieuw tegen mijn hoofd en ik strompel achteruit, waarna ik mijn evenwicht verlies. Terwijl ik naar de grond val, zie ik hoe Lily uithaalt en haar vuist midden in zijn gezicht plant. De jongen begint te vloeken en grijpt zijn neus vast. 'Kutwijf, je hebt mijn neus gebroken!' roept hij uit. Lily draait met samengevouwen wenkbrauwen naar me om en laat haar blik over me heen glijden. Hell yes! Wat ze net heeft gedaan, bezorgt me een enorme grijns op mijn gezicht, wat er vast en zeker gehavend uitziet. Dit meisje is anders. Langzaam verdwijnt ze van mijn netvlies en wordt ze vervangen door een grote zwarte leegte."

Recensie
We leren Mika kennen tijdens een roerige periode in zijn leven. De band Structure wint sterk aan populairiteit en de meisjes werpen zich aan zijn voeten. Toch kan hij zijn gedachten niet vrijmaken van Lily, met haar lange rode haar en haar helderblauwe ogen.
En Lily kan zijn aantrekkingskracht niet ontkennen ondanks haar haat voor zijn popi-jopi gedrag, zoals zij dat noemt.
Het gevolg is een enorme achtbaan van emoties voor hen beide want moeten ze nu toegeven en zich openstellen voor elkaar? Of gaan ze elkaar uit de weg en blijven ze veilig in hun eigen luchtbel?

Mariëlle zet vol overgave deze emoties op papier en je wordt compleet meegezogen in de knipperlichtrelatie die de twee ontwikkelen. Er zijn zelfs traantjes gevallen bij het lezen van dit boek. Er zit best een heftig onderwerp achter dit verhaal en ik denk zelfs dat veel mensen er dingen uit herkennen.

De personages zijn heerlijk alledaags en je kunt ze op iedere school of in iedere stad tegenkomen. Goede diepgang waardoor je ze goed leert kennen en niet snel zult vergeten.
Ook de omgeving van school, koffiebar en thuis is alom bekend terrein.

Een heerlijke dark romance die smaakt naar meer!

Meer recensies van Yvonne Oomen Muurmans