Super!

zenthe-viaene 25 oktober 2019
Tegenwoordig heet iedereen Sorry is het tweede boek van Bart Moeyaert dat in 2018 uitkwam.

‘Het woord Sorry schrijven is niet moeilijk. Het woord er mooier laten uitzien dan gewoon maar een woord, dat is lastiger.’

Mijn favoriete personage in dit boek was Bianca. Zij is ook in heel het boek de persoon waar ik me het meest mee kan identificeren. Haar broertje Alan is echt het tegenovergestelde van haar en dat maakt het boek nog mooier.
Ik vond het een hele speciale en leuk om te lezen schrijfstijl. Ik had het gevoel dat ik de schrijfstijl al eerder had gezien maar ook weer niet en dat zorgde voor mij dan weer voor een nieuwe leeservaring.
De personages in het boek veranderen niet echt. De enige die een beetje veranderd is Bianca. En dat is pas in de laatste hoofdstukken waardoor je eigenlijk een heel ander einde krijgt dan je had verwacht.
Wat me wel wat tegenviel was dat het eigenlijk niet zo vlot las. Ik had gehoopt om het in een dag uit te krijgen maar heb er uiteindelijk toch maar 4 dagen over gedaan. Vooral omdat ik het soms gewoon weglegde omdat het me niet meer zo interesseerde.

Titel: Tegenwoordig heet iedereen Sorry
Auteur: Bart Moeyaert