verrassend boek

A van Steeg 07 mei 2016
Zwaarden van knoflook is een historisch boek geschreven door 32 verschillende auteurs.
Het boek bevat verschillende verhalen over ridders en heksen.

Zwaarden van knoflook is zeker een must om te lezen als men geïnteresseerd is in de historie en geschiedenis van ridders en heksen
Het boek bestaat uit korte verhalen die uitgesplitst is in 1 van de 2 thema`s.
Hierdoor lees je continu een andere thema.
De auteurs hebben ieder uit hun eigen visie en interesse hun historische verhaal geschreven. Hierdoor heb je, als het boek uit is, een goed beeld wat zich toendertijd heeft afgespeeld.
De lezer kan het boek uitlezen achtereen lezen maar omdat het korte, op zichzelf staande verhalen zijn kan er ook voor gekozen worden om per verhaal het boek te lezen. Dit is een groot pluspunt van “zwaarden van knoflook”.
Zelf zou ik het boek aanraden bij mensen die geïnteresseerd zijn in de geschiedenis. Voor mensen die minder geïnteresseerd zijn in onze geschiedenis is het prettig om een verhaal te lezen en boek weer even weg te leggen.
“zwaarden van knoflook” is een prettig boek om te lezen. Elke auteur heeft zijn verhaal zou geschreven dat het prettig leest. Soms mocht het verhaal van mij nog wel langer duren! De verhalen die enige uitleg behoeven wordt aan het eind van het hoofdstuk een toelichting gegeven. Ook dit is zeker een groot pluspunt.
Al met al heeft “zwaarden van knoflook” mij toch kunnen verrassen. Dit heeft zeker te maken met de verschillende invalshoeken waaruit de auteurs hebben geschreven en hun simplistische schrijfwijze.
Hierdoor blijf je als lezer toch nieuwsgierig welk verhaal je nu weer lezen mag.

Meer recensies van A van Steeg