Niet een perfect boek maar wel een goed debuut!

Anja de Rijk 19 juni 2017 Auteur
Allereerst toen ik de mail kreeg met de cover, was ik bij verrast en ik vind hem ronduit geweldig! De kleur is zo mooi en het spreekt! In de winkel zou het gelijk opvallen en mij toeschreeuwen, Take Me!
Het begin van het boek is heel spannend en ondanks dat ik niet gelijk kon beginnen en ik ook moest werken had het mijn aandacht en kon ik het dus ook niet loslaten onder het werken. Rond bladzijde 51, (Jee was ik al zo ver.) is Airys iets aan het ontdekken als dan net je pauze voorbij is, zit je dus voorlopig in spanning, wat gaat er gebeuren! Na de eerste spannende ontdekkingen is het vrij rustig. De dingen die je verwacht doordat de spanning is opgevoerd worden niet helemaal waargemaakt. Maar wat neer is gezet is wel leuk om te lezen. De gebeurtenissen die daarna gebeuren, je wéét dat er iets niet kan kloppen, maar wát!
Deze spanning word tot nagenoeg naar het einde van het boek gevoerd. In het begin hoopte ik op een verhaal waarin de heldin niet afhankelijk word van een man. Nou, dat werd de bodem in geslagen. Maar in de gebeurtenissen zijn toch wel wat originele dingen ingeslopen die het niet saai maken.
Ik vind dit een uitstekend verhaal, een top debuut. Niet perfect. Maar ik kon mij heel goed inleven, het verhaal sleepte me mee zodat ik het liefst in één keer zou lezen. De dialogen vond ik oke. Airys is en persoon die je meestal mag en hoe de schrijfster je een rad voor ogen kan draaien is gewoon magnifiek gedaan. Ik had het vrij laat door tegen mijn gewoonte in

Meer recensies van Anja de Rijk