Meesterlijke tijdloze roman

Bellefleur 21 maart 2015
Wat een prachtig boek is het toch. En eerlijk gezegd heb ik hem herlezen. Mijn eerste kennismaking met Anna Karenia was toen ik begin 20 was. Ik werkte op een deurwaarderskantoor, sporten elke avond in de fitness school en was hopeloos romantisch ingesteld. Dit boek was dan ook een kolfje naar mijn hand. Ondanks dat mijn eerste voorkeur toch uitging naar literaire thrillers en fantasy boeken was er toch ook ruimte voor dit 900 pagina's tellende boek. Graaf Lev Nikolajevitsj Tolstoj heeft echt bestaan en in mijn hopeloze romantische roze bril die ik soms bij het lezen van deze meesterlijke romans op heb ben ik bijna overtuigd dat alle hoofdpersonen hebben bestaan. Dat Tolstoj echte karakters van levende mensen heeft gebruikt. Waarschijnlijk wel met andere namen maar hoe kunnen anders deze spelers in dit boek zo naadloos met elkaar verbonden zijn? Prachtig, schitterend, meeslepend!

Meer recensies van Bellefleur