de grand tour

20 april 2015

***SPOILERS!***

Het verhaal van een man die veel van zijn vrouw en zoon houdt, maar die ze ook een beetje te veel vast houdt. Het is een mooi portret van zijn liefdesleven met deze vrouw vind ik. De teskt leest prettig en ik vind het ook fijn dat de vertelling is opgebouwd aan de hand van plaatsen en niet zo zeer chronologisch.

Hoewel ik het minder grappig vond dan verwacht, heb ik toch een aantal keer hardop en vol plezier moeten lachen! Vooral om de droge humor van de hoofdpersoon.

Ontroerd heeft het me niet echt, hoewel er zeker stukken waren dat ik ontzettend met de hoofdpersoon mee voelde. Maar er waren ook stukken dat ook ik me ontzettend irriteerde aan de hoofdpersoon. Ik zou soms ook gek worden van Douglas!

Ik weet niet of het bewust zo geschreven was, maar ik was echt teleur gesteld dat de grand tour halverwege ophield; dezelde teleurstelling die Douglas ook gevoeld moet hebben. Of dit is sterk opgebouwd, of een goede toevalstreffer ;-).

Het einde is treurig, maar toch hoopvol: daar hou ik van!

alles bij elkaar had ik er meer van verwacht, maar heb ik toch genoten van het verhaal. Een goede voldoende dus!

Meer recensies van