Heb je me gemist?

Corina 27 juni 2019
Dit is het dertiende boek wat ik las van Karen Rose en ik ben nog nooit teleurgesteld, de spanning spat ervan af.

Rechercheur Joseph Carter krijgt een telefoontje van zijn vader die bezorgd is om Ford Elkhart die niet op zijn werk verscheen die ochtend.
Ford is de zoon van Daphne Montgomery die diezelfde ochtend als openbaar aanklager optreedt in de zaak van Reggie Millhouse die terecht staat voor de moord op een echtpaar.
De auto van de Ford is al snel gevonden in een buurt waar je 's avonds laat beter niet kunt vertoeven maar zijn vriendin Kim moest voor een schoolproject een Franse film kijken en Ford vond het waarschijnlijk niet veilig dat zij daar alleen heen ging.
Als in de buurt van de auto het lichaam van een politieagent wordt gevonden en later blijkt dat die de vorige avond de lijfwacht van Ford was is meteen duidelijk dat Ford en Kim ontvoerd zijn en de link met de familie Millhouse is al snel gelegd.

De familie Millhouse lijkt in eerste instantie de connectie maar de problemen zijn veel groter en hebben alles te maken met het traumatische verleden van Daphne, een verleden dat ze ver weggestopt heeft en waar maar weinig mensen van weten. Toch zal ze haar verleden onder ogen moeten zien en de trauma's delen met anderen om haar zoon terug te vinden.
Haar grote steun in deze moeilijk periode is Joseph Carter, een bekende van Daphne die als rechercheur aan de zaak is toegewezen. Natuurlijk bloeit er een romance tussen hem en Daphne op, dat kon niet missen.

Omdat meerdere personages ook in voorgaande boeken voorkomen is het verstandig om de boeken van Karen Rose in volgorde te lezen.
Karen Rose schrijft gedetailleerd, dit geldt zowel voor de omgeving en gebeurtenissen als de personages. Langzaam wordt het verleden ontrafeld, een boek vol spanning en lugubere details.

Meer recensies van Corina