Mooie aanvulling

Corina 29 juni 2019
Verbroken stilte is een kort verhaal en een aanvulling op Heb je gemist waarin Daphne Montgomery, openbaar aanklager, de strijd aanging met haar traumatische verleden. Waar ik dacht dat het verhaal wel af was, ben ik verrast door deze korte spannende aanvulling van maar zesenzestig pagina's.

Daphne's hulp wordt ingeroepen na het vinden van een klein meisje dat gevonden is bij een uitgebrande auto met twee verkoolde lichamen, het meisje spreekt niet en niemand weet wie ze is en wat er is gebeurt.
In Heb je me gemist hebben we kunnen lezen dat Daphne ook door een ernstig trauma uit haar verleden lange tijd niet heeft gesproken, te lang om de zaak goed op te lossen waardoor er nog veel meer slachtoffers zijn gevallen.
Haar begrip en ervaring helpt haar om het meisje weer te laten spreken, de paarden waarbij Daphne zelf ook baat had en nog heeft blijkt ook voor dit meisje goed te werken.

Meer recensies van Corina