Ontspannende, grappige en sexy new adult

Bookaholic F 17 juli 2019
De Bijles is een new adult hot en steamy verhaal.
De vertaling geeft misschien een andere ervaring aan het boek. Ik weet niet of dit inderdaad verschil maakt, als ik het boek in het Engels gelezen zou hebben. Had ik meer tijd gehad, dan had ik het zeker gedaan, maar nu was de tijd te kort.

In het begin vond ik de prikkelende opbouw van de aantrekkingskracht tussen Jameson Clarke en Oz Osborne nog grappig en leuk. Afwisselend vertellen zij in de ik-vorm over, hoe ze willen of niet, toch voor elkaar vallen. Eerlijk gezegd vond ik het na een tijdje te veel van het goede. Naast de amusante verleidingstechnieken die gebruikt werden door de stoere worstelaar om de “sexy bibliothecaresse” van de universiteit in zijn bed te krijgen en de uitdagende spelletjes die zij uitprobeerde op hem, miste ik toch wel wat inhoud. De start van de weddenschap en de plagerijtjes waren een veelbelovend begin, maar na een tijdje zakte het boek een beetje in voor mij en bleef de kers op de taart achterwege.

Als je een boek leest, moet je natuurlijk kijken naar het soort boek dat je leest en ik weet dat dit geen literair verhaal is, dus echte diepgang moet je bij dit genre niet verwachten. Een lekker sensueel boek met interessante personages is meer dan genoeg om wat uurtjes plezier te hebben.

Toch had ik wel gehoopt om de personages beter te leren kennen en met hen een band te krijgen. Door de oppervlakkige karakters en weinige details had ik dit gevoel nu jammer genoeg nog niet echt . Misschien ben ik na dit boek een beetje geprikkeld, maar de vlinders van verliefdheid voel ik nu toch nog niet. Dit verhaal had zeker mogelijkheden door zijn stomende en humoristische opbouw in het begin, maar daarna bleef ik op mijn honger zitten. Het had het spannender gemaakt om meer over de achtergrond van Jameson en Osborne te weten te komen. Nu werd er af en toe wel eens een tipje van de sluier opgelicht, maar de uitwerking van het hoe en waarom had ik dan vaak het raden naar.

Toch vond ik dit zeker geen slecht boek en ben ik wel benieuwd of er in de eventuele vervolgdelen meer aandacht is voor de dingen die nu ontbraken en misschien ga ik dan stilaan houden van Jameson en Osborne.

De Bijles is een ontspannend en sexy new adult verhaal met grappige en pikante scènes om lekker van te genieten. Niet meer of minder..
*** en halve ster

Meer recensies van Bookaholic F