Leuke en steamy young adult

Bookaholic F 22 juni 2019
Kennedy Clark start na de middelbare school op college.
Al snel blijkt dat ze daar een rottijd achter de rug heeft.
Daarom heeft ze voor zichzelf op het eerste zicht eenvoudige regels opgesteld.

Geen knappe jongens, geen drama en een nieuwe ik.
Toch is het vanaf de allereerste dag heel erg moeilijk om zich aan haar afspraken te houden.

Tijdens een gezamenlijk project op school maakt ze kennis met de ongelooflijk sexy hunk Shay.
Hij vertegenwoordigt alles wat ze niet meer wil en ze haat hem onmiddellijk heel erg en wil niets met hem te maken hebben. Vanaf hun eerste blik blijkt dit onmogelijk omdat ook Shay betoverd is door dit kille en tegelijkertijd mysterieuze en knappe meisje. Haar broer vroeg hem om een oogje te houden op zijn complexe, maar interessante zusje. Natuurlijk doet Shay dit maar al te graag. Uiteindelijk blijkt hun aantrekkingskracht te groot. Eerst is er vurige seks zonder meer maar blijft dit zo en kan Kennedy haar andere zelf opgelegde ideeën volhouden?

Ze heeft namelijk heel wat redenen om zich afzijdig te houden. Wanneer er serieuze zaken gebeuren, wankelt heel haar muur. Wanneer ze Shay, de persoon en niet alleen de hete uurtjes, nodig heeft, moet ze dit eerst een plaats geven in haar turbulente leven.

Mijn mening
Dit is een new adult boek met steamy scènes en een poging tot wat meer diepgang. Het was erg fijn om te lezen dat de auteur ernstige onderwerpen in het boek wou verwerken. Toch had ik het gevoel dat dit niet voldoende in de verf gezet werd en dat was jammer. De karakters hadden ook meer uitgediept mogen zijn. Wel vond ik het erg leuk dat de zogezegde arrogante Shay net de gevoelige jongen was. Clarke is dan weer het eigenzinnige meisje met pit dat voortdurend zwicht voor de lekkere tijd samen, maar haar gevoel tracht uit te schakelen om zichzelf te beschermen.

Wil dit nu zeggen dat ik dit boek niet goed vond?
Nee hoor, ik heb genoten van deze sexy vertelling die thema’s bespreekt die herkenbaar zijn voor jongeren en soms zelfs ook voor volwassenen.

Shay, Ik haat dat ik van je hou is echt een leuk en ontspannend New Adult verhaal met een fijne schrijfstijl.
***en half

Meer recensies van Bookaholic F