Recensie van "Hotel de grote L"

Doet-ie het nou? Neemt-ie op? Test... Test... Wacht even... Klik. Ja, dat staat erop. Het is net of m'n stem uit een sliert serpentine komt. Dit ding is zestig jaar oud, zegt Walput. Ik vroeg nog of-ie op stoom liep of op olie, maar er zit gewoon een vrij normale stekker aan. Nu moet ik aan mijn dagboek beginnen. M'n dagbandrecorder. Ik zei tegen Walput dat dat iets voor meiden is, een dagboek, net als gedichten schrijven, en niks voor jongens. En Walput zei: 'Maar het is wel weer iets voor volwassen mannen. Grappig hè?' Hij zei dat het kon helpen om je gedachten te ordenen maar ik weet niet of ik nog gedachten heb. Of is dat een gedachte? Ik ben zo moe dat ik niet kan slapen. Dat bestaat dus echt. Ik dacht dat alleen oude mensen dat hadden. Yes! Dat is een gedachte! (blz. 7)

Kos woont samen met zijn zussen en vader in een hotel. Op een dag krijgt zijn vader een hartaanval en komt in het ziekenhuis terecht. Samen met zijn zussen probeert Kos het hotel draaiende te houden. Zal het hen lukken?

Lees de rest van mijn recensie op Ikvindlezenleuk

Meer recensies van Ikvindlezenleuk (Mathilde)