Verwachtingen vs het boek

Jaike 09 december 2015
Samenvatting
Ember heeft zich helemaal los gemaakt van Talon. Ze is met de rebel Riley mee gegaan. Dante, haar tweelingbroer daar int egen zit bij Talon en moet haar terug naar Talon brengen. Een spannende strijd begint. Gaat Ember terug naar Talon?

Mijn mening
Oh Talon is weer zo'n geweldige serie van Julie Kagawa. Ik geniet zo van haar schrijfstijl. Toen ik de Talon serie ontdekte was het echt van, houd je vast Julie Kagawa heeft weer een parel van een serie gemaakt. En natuurlijk was dat ook waar.

Voor mij was Rebel heel anders dan Pupil. In Pupil werd eigenlijk iedereen voorgesteld. En nu kwam de actie. Maar toch had ik op de een of andere manier meer verwacht. Misschien kwam het doordat ik niet wist wat ik kon verwachten. Maar toch vond ik Pupil leuker dan Rebel.

Het idee van een verboden relatie tussen Ember en Garret begint nu toch wel een beetje raar te worden. Ik weet niet goed wat ik ervan moet vinden. Oh en dan heb je Riley nog. Hij is stik jaloers op Garret. Ik kon er eigenlijk wel om lachen totdat ik me besefte dat hier weer een driehoeksrelatie vormt. Toen kon ik wel janken.

Eigenlijk is bijna het hele boek wel spannend. Ember is met Riley op de vlucht. Ze moeten zowel Talon als St. Joris ontwijken. Anders zou dat wel hun dood betekenen. Ik zat echt op het puntje van mijn stoel. Ik hou wel van die spannende boeken. Ik wil zo graag meer. Maar het derde boek Soldier wordt pas volgend jaar april verwacht. Even huilen met z'n allen.

Voor meer recensies kijk op www.despicablebooks.nl

Meer recensies van Jaike