Waanzinnig goed!

09 oktober 2015
Via een wedstrijd op Hebban.nl heb ik dit boek over het leven van Steve Jobs gewonnen. De gewone biografie had ik natuurlijk al gelezen, maar deze grafische biografie leek me zeker een leuk alternatief naast de "normale" biografie.

Een voordeel van deze grafische biografie is dat alles een stuk minder uitgebreid is. De originele biografie telt 720 pagina's, terwijl deze biografie "slechts" 224 pagina's telt. De tekenstijl van Hartland is speels, leuk en zeker niet vervelend om naar te kijken. Ze beschrijft in grote lijnen de belangrijkste fases in het leven van Steve Jobs. Van zijn jeugd, school en begin van zijn eigen bedrijfje, tot aan de sucessen die hij met Apple behaalt. Ondanks dat het de biografie van Steve Jobs in afgeslankte versie is, is het toch compleet en voelt het ook niet alsof je heel veel mist. De manier waarop de biografie uitgebeeld wordt is origineel: niet als typisch stripverhaal, maar vaak in grote afbeeldingen die een deel vertellen.

Het boek leest erg snel weg, in een uurtje had ik het wel uit, het enige kleine minpuntje. Verder vond ik het een zeer leuk boek om te lezen en een zeer goed en leuk alternatief op de originele biografie over Steve Jobs. Ik geef het boek om zijn orginaliteit en de manier waarop het leven van Steve wordt uitgebeeld 4*.

Meer recensies van