Belangrijk onderwerp

Juul 24 juni 2019
Het boek behandelt een zeer actueel onderwerp: het falen van jeugdzorg. Recentelijk was het regelmatig in het nieuws.

In een grijs verleden heb ik sociaal pedagogische hulpverlening gestudeerd. En al werk ik in niet in het werkveld, het heeft nog steeds mijn interesse. En dat was voor mij een reden om het boek te willen lezen.

Het verhaal komt wat traag op gang. En als jeugdzorg in beeld komt kan ik me niet voorstellen dat dit echt zo zou kunnen gebeuren. Bijna te ver gezocht. Toch weet de schrijver mij te overtuigen en word ik meegesleept in het verhaal.

Ok, het is hier en daar best extreem. En ook teveel van het goede. Het had best wat minder gemogen. Met alleen de basis zou het verhaal al interessant genoeg geweest zijn. Alle andere, latere “spelers” maken het echt te.

Toch heeft het verhaal mij gegrepen en heb ik het met plezier gelezen.

Ik denk ook dat het belangrijk is dat er een boek over dit onderwerp is. Er is te lang gezwegen.

Dus ondanks dat het TE is, is mijn oordeel: GOED

Meer recensies van Juul