Geweldig debuut!

Kitty Bruggeman 17 juni 2019 Hebban Team
Met een thriller van 413 pagina`s heeft de Nederlandse Johan Andersen een dijk van een debuut neergezet. Vanaf het gruwelijke begin tot aan de knappe ontknoping weet hij je te boeien met deze knap in elkaar gezette (actie)thriller.

Hoofdrolspelers zijn de stoere ex-commando en veiligheidsadviseur Eugène Hamer en de doortastende politie-inspecteur Neli Panka. Samen nemen zij het op tegen een meedogenloze seriemoordenaar via de wereld van de drugssmokkel, de mensenhandel en de oorlog in Joegoslavië en de val van Srebrenica. De moordenaar daagt uit en zorgt voor een heuse jacht waarin niemand te vertrouwen is!

Het verhaal is chronologisch en gedetailleerd opgebouwd en de hoofdstukken zijn lang (maar met een goede alineaopbouw). Op het juiste moment komt belangrijke informatie nog een keer voorbij. Gaandeweg het verhaal komen de lijnen samen en wordt duidelijk hoe het zit. Wel komen er veel thema’s aan bod waardoor het verhaal soms wat overweldigend is. De spanning is zo goed opgebouwd dat je door wilt blijven lezen. Van begin tot eind word je uitgedaagd om mee te puzzelen. De schrijfstijl is vlot en er zit een logische afwisseling in het verhaal. De ene keer ben je in actie met Eugène en de andere keer speur je mee met Neli. En als ze samen op pad zijn, dan is het een ijzersterk duo. Echt een aanrader!

Het debuut van Johan Andersen smaakt naar meer! Ik kijk uit naar het tweede deel met Eugène en Neli.

Meer recensies van Kitty Bruggeman