Het grote verschil tussen macht en onmacht

lttlered 06 november 2016
Degene die toe is om zich om te dompelen in he mooie Afrika is met dit boek op juiste plek. Jammer genoeg is Afrika niet alleen mooi met de big 5 en mooie kunst. Maar er gebeuren ook minder mooie dingen.
In Zim krijg je een andere kant te zien van Afrika wat je misschien nog helemaal niet wist. Dit overkwam mij in ieder geval.

Het boek is natuurlijk niet helemaal gebasseerd op de waarheid maar er zitten wel degelijk feiten aan verbonden.
In het boek word al snel duidelijk wie er de baas is van Zimbabwe en hoe deze mensen hiervan misbruik maken.
Iedere burger gehoorzaamd hierna want ze willen niet in de problemen komen. Als blanke ben je ook niet heel veilig in dit boek als het om Zimbabwe gaat.
Ook lees je soms een klein gedeelte over het verschil van Zuid-Afrika en Zimbabwe.
Verder wil ik niet te veel verklappen. Wel heeft de schrijver een mooi detail er bij gestopt om gebruik te maken van Afrikaanse woorden.

Het is een boeiend en spannend boek maar mijn aandacht zweefde af en toe af. Sommige personages zijn boeiender dan de andere.

Meer recensies van lttlered