Ondoordringbaar maar steengoed

06 september 2016
Gefascineerd ben ik door dit boek. Pas halverwege snapte ik dat dit een toneelstuk binnen een toneelstuk over een toneelstuk was. Erg verwarrend en ik denk ook niet dat ik het helemaal heb begrepen en misschien is dat de bedoeling dat je niet meer weet wat realiteit is en wat gespeeld. Als ik het helemaal had gesnapt, als alles op zijn plek was gevallen, had dit boek zeker vijf sterren gekregen. Nu nog niet, want het greep me niet compleet. Het kleine eerste deel ergerde ik me omdat ik het irritant vond dat de personages zo vreselijk goed vocaal en doordacht waren. Later realiseerde ik me dus dat dit binnen dit format kon en dat is uitzonderlijk knap gedaan en het verhaal was nog leuk om te lezen ook. Zeker een aanrader. Ben ook heel benieuwd naar The Luminaries maar ja ik lees al zoveel dikkies de laatste tijd. Soort zoekt soort zullen we maar zeggen, ha ha.

Meer recensies van