Vol emoties

04 maart 2016
Nodig ... Wat heb je nodig? Nadat ik deze boek gelezen heb, ga je daar toch even over nadenken. Maar ook hoe sociale media invloed heeft op het dagelijks leven van mensen. Wat dit medium met mensen kan klaar krijgen, en niet in de goede zin van het woord. Op welke manier sociale netwerken de meningen kan vormen, misbruiken en mensen die elkaar kennen tegen elkaar kan opzetten.
Nu over het boek ... Een reëel verhaal vind ik wel, het kan volgens mij zo in het echt gebeuren, al moet je de anonimiteit met een korrel zout nemen, want dat bestaat volgens mij niet. Ik hoop oprecht dat jongeren deze boek zullen lezen en nadenken over hun gedrag op sociale netwerken, want zoals het boek duidelijk maakt, wat je erop plaatst kan er niet meer van af ... wat je neerschrijft, blijft erop staan ... kwetst het mensen of niet ... welke gevolgen hebben onze acties op sociale media ... Het verhaal is heel vlot geschreven en leest gelijk een trein. Ik heb me bij momenten echt kwaad gemaakt tijdens het lezen van het boek omdat ik niet kan bevatten dat de mensen die om je zouden moeten geven en van je zouden moeten houden, je niet geloven en niet vertrouwen en je helemaal gek verklaren om je zelfs eventueel in de psychiatrie te laten opnemen ... want dit is een thema dat keihard naar voren komt in deze boek. Wantrouwen, leugens, misleiding, geweld en enkel aan zichzelf denken. Dit is geen boek met de happy ending zoals vele young adults wel doen, maar dat zou dit verhaal ook geen recht hebben gedaan.
Toch ga ik deze boek 4 sterren geven omdat hij me toch echt wel opnieuw aan het denken heeft gezet over de invloed dat sociale media heeft op ons alledaagse leven. En ik vind het geweldig als boeken me zo aan het denken kunnen zetten.
Wat heb ik nu nodig? Mijn bedje :-) en morgen beginnen we een nieuw boek.

Meer recensies van