Ontroerend

Valerie Meijer 22 april 2018
n alles tussen ons gaat het over Lily en Eve, die vroeger beste vriendinnen waren maar elkaar 20 jaar niet gesproken of gezien hebben. Door een ongeluk raakt Eve gewond en beland op de afdeling waar Lily werkt als verpleegkundige. Vanaf het moment dat beide vrouwen elkaar in het oog krijgen, wordt de vriendschap weer opgebouwd.
Beide kampen met geheimen die na 20 jaar eindelijk boven water komen.
Eve is een dame die zegt waar het op staat terwijl Lily sneller iets voor zich houdt. Beide zijn totaal verschillend maar kennen elkaar door en door en weten wat ze aan elkaar hebben.

Het eerste boek dat ik van Anna McPartlin las, las ik met tranen in mijn ogen. Het was prachtig en ontroerend. De verwachtingen van dit boek waren ook wat hoog.

Tijdens het lezen merkte ik dat de lange hoofdstukken mij tegenstonden waardoor waarschijnlijk ik ook vaak pas later in de gaten kreeg wie de ik persoon was. Het verhaal schommelt niet alleen tussen Eve en Lily, maar tussen alle mensen die direct met deze twee personages iets te maken hebben.
Tevens begint elk hoofdstuk met een brief uit het verleden geschreven door een van de dames. Dit is op den duur heel verhelderend voor het verhaal.

Ik vond het verhaal wat traag en onbegrijpelijk in het begin. Later met meer beseffing vond ik het een prachtig verhaal en eindigt het weer zielig en ontroerend. Doordat ik in het begin minder geboeid was geef ik drie sterren.

Wel vraag ik me nog af, of Eve hoort bij het boek The last Days of Rabbit Hayes aangezien Eve dezelfde achternaam heeft. Maar de dochter van Rabbit heette geen Eve

Meer recensies van Valerie Meijer