Moeilijke medische wereld beschrijving

Valerie Meijer 11 maart 2019
The queen of hearts gaat over Zadie, een kinder cardioloog. Haar beste vriendin, Emma, is een traumachirurg. Het verhaal komt uit beide perspectieven, zowel uit 1999 als het heden. Dit wisselt zich af zodat het verhaal goed opgebouwd wordt naar het einde en de lezer meegenomen wordt in het verhaal. Voorspellend is het verhaal niet altijd. Maar door de fijne opbouw krijg je wel een idee wat er gaat komen.

Echter, het verhaal zelf daarentegen is niet heel boeiend. Er worden details beschreven die ik niet passend vond in het verhaal. Tevens worden er (naar mijn idee) moeilijke termen gebruikt. Het verhaal is daarom ook niet makkelijk om te lezen. Niet alleen worden casussen uit de medici bemoeilijkt, maar is het verhaal op zich zelf al moeilijk omschreven.

Achteraf gezien denk ik dat dit een mooi verhaal had kunnen worden als het soms niet zo ingewikkeld was gemaakt door weinig uitleg over het medische gedeelte en er minder dure woorden gebruikt werden. Ik raad dit boek dan eigenlijk ook niet aan, aan mensen die graag lichte verhalen lezen en er goed doorheen willen komen.

De medische wereld in het boek sprak me wel aan omdat ik in de medische wereld zit.

Meer recensies van Valerie Meijer