Elkaar leren kennen tijdens onwaarschijnlijke avonturen

veravb 17 juli 2018
Elsie en Homer Hickam hebben een alligator, zeg niet zomaar krokodil tegen een alligator, gekregen als huwelijksgeschenkt, maar de alligator, Albert, wordt alsmaar groter, neemt het bad in beslag en wanneer Homer een ultimatum oplegt: ik eruit of Albert eruit, gaat het koppel op stap om Albert terug naar huis te brengen.Huis voor Altbert is Florida, heel wat staten van waar het koppel woont. Det tijd is de grote recessie eind jaren twintig begin dertig vorige eeuw en Homer is mijnwerker en erg verliefd op zijn Elsie.
Het is het begin van een avontuur naar vooral zichzelf en elkaar ontdekken, hoe sterk is de liefde, zijn ze wel geschikt voor elkaar.
De avonturen zijn nauwelijks geloofwaardig, maar dat maakt niet uit voor het verhaal dat samenhangt van toevalligheden, van kismit, het lot. Ze ontmoeten bankovervallers, zijn betrokken bij een opstand/staking bij een fabriek, bij een aanslag, Homer overleeft een aanval van piraten en een schipbreuk, ze ontmoeten zowel John Steinbeck als Ernest Hemmingway, doorstaan een orkaan. Kortom, de normale dingen van het leven.
Een echte roadtrip.

Meer recensies van veravb