Mispeer

veravb 23 maart 2019
Een kort verhaal dat niet past binnen de Q-serie van Jussi Adler-Olsen. Het is blijkbaar uitgegeven omdat het nog even wachten is op een volgend verhaal in die serie. Is het om het lezerspubliek warm te houden? Geen idee, maar het is niet spannend, het is kort, karakters zijn niet uitgediept wat ook moeilijk kan in zo'n kort verhaal.
De vrouw van Lars Hvilling Hansen heeft hem saai genoemd, reden om haar te dumpen en om iets aan zijn uiterlijk te doen. Hij gaat naar een schoonheidssalon en laat zowat alle behandelingen doen die er bestaan, maar dat kost uiteraard geld. In het salon van François komen rijke vrouwen ook voor hun behandelingen en daar krijgt hij een geweldig idee om aan te geld te komen.

Ik herken er eigenlijk niets in van de auteur van de Q-serie, of het moest de lichtvoetige humor zijn die in het boek zitten. Verder eentje om snel te vergeten. Ik ben blij dat ik het boek niet zelf gekocht heb maar geleend van de bib.

Meer recensies van veravb