Lezersrecensie

Fijne feelgoodnovelle (3.5)

A van Steeg 11 juni 2024
Lianne Reijntjes is een auteur die wel raad weet met feelgoodnovelles. Eerder las ik al van haar de DJ-serie en daarvan genoot ik. Dit keer neemt ze de lezer in Bestemming Barcelona mee naar Barcelona waar Melissa heel impulsief naar toe is gevlucht om haar break-up te vergeten. Maar is dit wel de juiste beslissing?

Wanneer Melissa zeer impulsief naar Barcelona vliegt waar ze een appartement heeft gehuurd voor een maand, kan ze niet weten dat ze daar al snel voor een grote verrassing komt te staan. Want helaas is het appartement helemaal niet leeg als blijkt dat de bewoner als snel voor haar neus staat. Wat een knappe man is dat zeg! Als hij aanbiedt dat ze mag blijven in de logeerkamer protesteert ze eerst, maar ze heeft eigenlijk geen keuze en blijft. Maar hoe kan ze die knappe man negeren als ze samen een maand samenwonen in zijn appartement? En waarom biedt hij haar werk aan om toch geld te hebben om daar te leven?

Bestemming Barcelona is een fijne feelgoodnovelle geworden. Reijntjes heeft een fijne, makkelijke vlotte schrijfstijl die de lezer snel door het korte verhaal heen leidt. Ze weet de lezer een aantal uurtjes te vermaken met een verhaal die voorspelbaar is, maar wel leesgenot oplevert. De perfecte balans voor een kort verhaal. De opzet van het verhaal vond ik alleen niet echt heel uniek vandaar dat ik 3.5 sterren geef aan Bestemming Barcelona. Op naar het volgende korte verhaal van Reijntjes zou ik zeggen want ze weet zich echt wel raadt met een novelle schrijven.

Meer recensies van A van Steeg

Gesponsord