Waardig tweede deel in de Norah-serie

A van Steeg 14 mei 2024
Uitzicht is het tweede verhaal van Elje van Turennout en de opvolger van Lichter. Waar we in Lichter kennismaakte met Norah die daar de liefde mag ervaren, maar hiermee toch ook moeite heeft, lezen we nu het verhaal van haar buurman Marc. Hoe zal in Uitzicht Norah haar leven verder leven nadat ze een groot verdriet te verwerken heeft gehad? Zal Marc zijn liefde in zijn leven ook mogen vinden?

Norah heeft haar liefde letterlijk los moeten laten maar wanneer ze haar buurman Marc beter leert kennen brengt dit wederom een bepaald gevoel bij haar los. Zij heeft zo haar littekens van het leven, maar dit lijkt ook voor hem te gelden. Toch trekken de twee steeds meer naar elkaar toe en leren ze elkaar ook beter kennen. Maar kan hun achtergrond hun verder helpen in hun gevoelens of zal dit juist een struikelblok blijken te zijn?

Van Turennout heeft met Uitzicht een waardige opvolger geschreven. Ik maakte we wat zorgen omdat een deel van de tekst een overlapping zou kennen, maar dit heeft het verhaal juist alleen maar sterker gemaakt omdat we het nu vanuit het perspectief van Marc mochten lezen en ervaren. Net als in Lichter is de schrijfstijl vlot en goed te volgen. De auteur heeft een heel eigen schrijfstijl wat maakt dat je haar verhalen snel zult herkennen. Knap dat ze dit zich eigen heeft gemaakt.

Voor mij was Uitzicht een mooi verhaal die laat zien dat liefde heel mooi kan zijn in al zijn vormen. Dit kan hem zitten in een klein gebaar, maar ook in het grote. Heel liefdevol en puur hoe Van Turennout dat in Uitzicht heeft weten te verwerken.

Met Uitzicht laat de auteur zien dat ze ook haar creatie kan in meerdere verhalen die zich overlappen. Ik kijk uit naar de opvolger want dat die er zal komen kan bijna niet anders. 4 Sterren voor dit tweede verhaal.

Meer recensies van A van Steeg