Loved it!

Personages

De personages leerde je in deel 1 ( truth or dance ) al kennen. Deze personages blijf je ook houden in dit deel en dat is ook mijn voorspelling voor het slotdeel. Het zijn fijne personen waar je al snel een band mee krijgt. Wie mij het meeste aansprak in dit boek was Nikki. Ze werd een beetje op de achtergrond gehouden in dit deel, en dat vond ik juist zo interessant. Want dan denk je gelijk de vraag zou dit dan truth or dance zijn, die de andere meisjes tot wanhoop drijft? Het probleem is eigenlijk, en Thijssen heeft dit heel goed gedaan, is dat je dat bij iedereen denkt. Bij elk persoon denk je zou dit hem dan zijn. Het minpuntje in het verhaal en aan de personages is India haar aanvallen. Ik vind dat dit te vaak gebeurd waardoor het een standaard iets word, en je denkt, nu alweer? Dat kan toch helemaal niet. Het werd op een gegeven moment vervelend. Ondanks dat de personages goed zijn uitgewerkt en het verhaal goed in elkaar steekt was dat wel iets waar ik niet om heen kon het was vervelend om steeds te lezen en dit vind ik jammer. Verder zijn het alleen maar pluspunten omdat elk persoon zo wordt

Het verhaal

Het verhaal zit goed in elkaar. Als je eenmaal begint kan je niet meer stoppen. Je leest in het boek het eerste jaar van de vervolgopleiding van Lisa, Nikki, Zoƫ en India. Dat vond ik fijn, want zo spring je niet midden in een jaar in of stopt het midden in het jaar. Dit word heel mooi afgemaakt. Het verhaal is goed opgebouwd, je voelt de spanning steeds meer worden, waardoor je op het puntje van je stoel gaat zitten. Als je een bladzijde hebt afgelezen wil je de volgende ook lezen. Doordat die spanning erin blijft zitten van midden tot eind begin je steeds meer emoties te ontwikkelen bij dit verhaal. Een emotionele achtbaan kan je het zeker noemen. Je bent boos, bang en blij tegelijk en je leeft mee met de meiden in het verhaal. Er zat een goede verdeling in het boek, prima inleiding, kern en slot waarin het slot heel goed wordt uitgewerkt. Je blijft met veel verbazing naar de laatste bladzijde staren met het gevoel van dit kan niet waar zijn. Je wilt gelijk door naar deel 3.

De schrijfstijl

Thijssen heeft een fantastische schrijfstijl. Ze zet het verhaal op een hele spannende manier neer. Door de manier van beschrijven heb je geen flauw idee meer wie het zou kunnen zijn, en dat is haar kracht. Ze zet je op het verkeerde been. De schrijfstijl zelf is heel vlot, je merkt dat het voor de jongere young adult is geschreven. Het zijn geen moeilijke woorden en mooie korte zinnen. Thijssen sleept je het verhaal in en je laat je niet meer los.

Wil ik een deel 3?

Ja zeker wil ik een deel 3! Maar eigenlijk wil ik het ook weer niet, waarom niet? Omdat het dan voorbij is en ik wil nog niet dat het voorbij is. Ik wil nog niet weten wie dit allemaal heeft gedaan omdat ik nog even in het mysterie wil blijven hangen. Maar aan de andere kant ben ik veel te nieuwsgierig en kan ik ook niet wachten om deel 3 op te halen en gelijk te beginnen. Ik wil ook wel weten wie dit nu allemaal op zijn of haar geweten heeft, en ik denk dat ik heel verbaasd ga zijn, ook al wordt er op het laatst een hint gegeven weet je het nooit zeker bij dit verhaal.

Waardering

Ik ben razend enthousiast over dit vervolgdeel, het is een waardig vervolg wat zeker iets toevoegt aan het verhaal. Mijn waardering is dan ook * 4 van de 5 sterren *

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )