Recensie Noordkaap

Noordkaap speelt zich af in het hoge noorden. Met 10 topcriminelen probeert Gunnar Olson een geheim experiment uit te voeren. Maar algauw loopt de spanning te hoog op en vallen er doden.

Wat mij gelijk opviel is dat er heel erg de tijd werd genomen om de personages te introduceren. Waardoor het verhaal wat langzaam op gang kwam. Elk personage dat aanbod komt heeft ook een aanzienlijk belangrijke rol in dit verhaal. Al gauw kom je erachter dat er iets niet klopt aan alles. Dingen worden verzwegen en informatie achterwege gelaten. Nathalie heeft dit erg goed beschreven, door de spanning rustig op te bouwen blijft het boeiend want je vraagt je steeds af wat gebeurd er na deze pagina.

Naast de 10 topcriminelen en het geheime experiment loopt er een tweede verhaallijn. Je maakt hier kennis met Aage een oud collega van Olson die al snel in de gaten krijgt wie er achter de beruchte moord zit. Samen met Nils gaat hij op onderzoek uit.

Ik vind het een goed verhaal. Het is goed geschreven in woorden die begrijpelijk zijn en goed te volgen. Nathalie heeft hier een goed boek neergezet door een goede verhaallijn te ontwikkelen, waar iedereen zich in kan vinden. Wat me wel opviel is dat het meer een zoek tocht is naar de waarheid dan echt een thriller, het is spannend maar niet nagelbijtendspannend. Maar al met al een aanrader om te lezen in de koude wintermaanden!

Meer recensies van Danique ( xaboutbooksx )