Hilarisch en fout

Ada Russell 14 januari 2024
Wat is jouw guilty-pleasure?
Golden-oldy-feelgood-boek, kopje thee, chocola en een plaid. Soms heb ik daar gewoon zin in. Dus trok ik uit-het-oog-verloren-vriendin Bridget uit de kast en we nestelden ons op de bank. Hilarisch en fout. Maar de film vond ik fantastisch leuk.

Plotsamenvatting: Bridget Jones worstelt dagelijks met calorieën en verslavingen (drank, sigaretten en haar baas, womanizer Daniel Cleaver). Hoe vindt ze echte liefde tussen alle sores en gestoorde familie en vrienden?

Boekcitaat: Net toen ik me diep terneergeslagen voelde, kwam Daniel met Simon van Marketing langslopen en hij wierp een heel sexy blik op mijn rok, één wenkbrauw opgetrokken. Heerlijk, die e-mail. Moet wel wat aan mijn spelling doen. Tenslotte ben ik afgestudeerd in de Engelse taal.

Kracht van dit boek:
- humor, lekker fout.
- over-the-top personages, escalerende absurde situaties.
- personages, hartverwarmende vriendschappen en eerlijkheid.
- kwinkslag Pride & Prejuidice.

(Persoonlijk) Minpunt:
- ik merkte het al snel: ik ben niet alleen een dokter & schrijver, maar ook een puritein. Ik had moeite met Bridgets soresverdoving, al die sigaretten en alcohol…
- de slotscène uit het de film (Bridget in haar onderbroek achter Darcy aan, hij koopt een nieuw dagboek) vond ik beter dan die uit het boek. De laatste zin viel niet.

#wijshacks
- Hou een dagboek bij en zorg dat je wat interessants op te schrijven hebt.
- Kledingkeuze kun je prima gebruiken voor mannenkeuze. Optie A: je baas, die flirt-mailtjes stuurt over je korte rokje en Bh. Optie B: een kennis, topadvocaat, die suffe trui en sokken draagt, omdat ze cadeautjes waren van dierbaren.

Als kind schreef ik dagboeken vol. Tegenwoordig heb ik alleen ongestructureerde schrijfboekjes met ingevingen, hersenspinsels en losse zinsneden. Maar wanneer ik het boekje schud, vallen er blogstukjes en brokjes verhaallijn uit. Hou jij een dagboek bij?
_
#boekrecept