Vreemde familiegeschiedenis

Alba 18 november 2019
Ik vond dit boek in de minibibliotheek van mijn ouders en het heeft lang geduurd voor ik het ben gaan lezen. Ik heb het vaak weg willen leggen, om het nooit meer uit te lezen, maar de spanningsboog was toch te groot. Ik wilde weten wie al die kinderen waren die in de proloog worden genoemd en later wil je weten wat er nu precies is gebeurd met de oudste dochter. Er zitten een heleboel vreemde dingen in het verhaal en ik begreep vaak weinig van de keuzes die de hoofdpersonen maakten. Ok, andere tijd, ander land, maar trouwen met een 13-jarig meisje en haar meteen bezwangeren? Was dat serieus normaal in Canada? En dat is dan nog maar een van de vele vreemde dingen die er in het verhaal gebeuren. Er zitten ook veel langdradige stukken in die beschreven zijn vanuit het oogpunt van de jonge meisjes. Die heb ik niet heel gedetailleerd gelezen. Uiteindelijk is dit niet mijn soort boek.

Meer recensies van Alba