Spannend, verassend, luguber en heftig!

Alda1812 17 maart 2022
Voor de Thrillzone leesclub heb ik het boek De Verloren Jongen van Chantal van Mierlo mogen lezen.
Een boek met een mooie cover waarbij de tekst op de achterflap me gelijk aansprak.

"Na een traumatische ervaring werkt gedragsdeskundige Julia Menken uitsluitend aan cold cases. Maar wanneer het verminkte lichaam van een vijftienjarige jongen wordt gevonden in Arnhem, krijgt ze van haar baas de zaak toegewezen. Lukt het Julia om haar gevoelens uit te schakelen en de moordenaar te pakken voor er nog meer slachtoffers vallen?"

Ik heb nooit eerder een boek van Van Mierlo gelezen maar weet nu dat ik zeker meer titels van deze auteur ga lezen. Het boek leest heerlijk weg; korte hoofdstukken gecombineerd met een beeldende en prettig schrijfstijl.

Het boek begint met de vondst van de verminkte vijftienjarige jongen. Slechts twee bladzijdes, maar de manier waarop trekt je gelijk in het boek. Daarna maak je kennis met de hoofdpersoon Julia Menken. Je kijkt als het ware over haar schouder mee in haar leven als profiler en in haar privéleven, waar ook het een en ander speelt. De personages verdiepen zich en je leert ze steeds beter kennen. Aanvankelijk zit er geen schot in de zaak wat betreft het onderzoek. En dan ineens ontwikkelt het verhaal zich en kon ik niet stoppen met lezen omdat ik wilde weten hoe het verder ging. Het was spannend, luguber, verassend en het einde heftig. Ik ben erg benieuwd naar deel 2!

Ik geeft het boek 4 sterren.

Meer recensies van Alda1812