“In de Moezel wordt het levenloze lichaam van een jonge vrouw gevonden. Emma wil haar geluk beproeven in het Duitse stadje Cochem. Ze heeft bedacht dat ze op de wijnboerderij van haar familie een prachtige alcoholvrije wijn kan gaan maken. Direct na aankomst wordt ze echter met twee misdrijven geconfronteerd. Houden deze twee zaken verband met elkaar? Of misschien zelfs met haar komst?”

Als fan van de boeken van Marelle Boersma stond Het Moezelmeisje natuurlijk op mijn wensenlijstje. Deze “Ik vertrek thriller” speelt zich dit keer af op en rondom de steile wijnhellingen van Cochem aan de Moezel. Een mooie en romantische setting waar ik meerdere keren ben geweest. Vanaf de start van het boek was de beschrijving van de sfeer van Cochem en omgeving beeldend en kloppend met de werkelijkheid, wat ik toch altijd weer een enorme pré vind.

Het verhaal wordt voornamelijk vertelt vanuit de hoofdpersoon Emma. De auteur zet Emma op een natuurlijke manier neer waardoor je snel mee leeft en in het verhaal getrokken wordt. De moeilijke relatie tussen Emma en haar broer en vader wordt steeds duidelijker. Kan Emma het doel voor haar komst naar Cochem uitvoeren terwijl ze gevaar loopt? De ontwikkelingen volgen elkaar op met hier en daar een onverwachte (schokkende) gebeurtenis. Het verhaal is boeiend en zit prima in elkaar, hier is goed over nagedacht. Ik blijf benieuwd hoe het verder gaat en de korte hoofdstukken en prettige schrijfstijl met mooie verwoording en metaforen zorgen dat het boek leest als een trein. Het einde is misschien niet geheel verassend maar past helemaal. Met een tevreden gevoel sloeg in het boek dicht.

Ik vind Het Moezelmeisje een aanrader en geef het boek 4 sterren!

Reacties op: Het Moezelmeisje; een heerlijke thriller in een mooie setting

Het Moezelmeisje - Marelle Boersma