origineel, boeiend en met verrassende wendingen!

Alda1812 05 juni 2021
Na het lezen van het debuut Het Carpa Complot van Heleen van den Hoven was ik fan. Van den Hoven schrijft thrillers die qua onderwerp net even anders in elkaar zitten dan een hoop andere thrillers. Haar onderwerpen zijn zeker geen cliché. Samen met haar prettige schrijfstijl maakt het dat ik graag haar boeken lees. Ik was dan ook blij dat ik werd uitgekozen voor de ThrillZone leesclub van Het Tango algoritme.

De achterflap belooft het volgende:
“Zoek… en je zult gevonden worden Tot plezier van haar huisgenoten Grace en Florence behandelt wiskundelerares Emmy het zoeken naar een nieuwe danspartner als een wiskundig probleem. Ze besluiten Emmy, die dating-apps verschrikkelijk vindt, een handje te helpen. Ondertussen verbergen de vrouwen alle drie hun eigen geheim. Tot de aankoop van een paar dansschoenen de verkeerde mensen naar hun huis in Nieuwegein leidt…”

De metaforische proloog begint al mooi. Daarna maak je op een prettige manier kennis met de personages die gaandeweg het verhaal steeds verder worden uitgediept. Er wordt er een tipje opgelicht van de geheimen van de drie vrouwen. Dan volgt er ineens een wending, die ik niet zag aankomen, maar ik ben gelijk alert en heel benieuwd hoe het verder gaat. Je wilt doorlezen en spannende stukken wisselen zich af met nieuwe verassende ontwikkelingen. Dit alles met een zeer prettige schrijfstijl; beeldend en boeiend, je zie het echt voor je. Het plot wordt goed opgebouwd en zag ik niet aankomen. Ik vond het sterk en verdrietig tegelijk. En dan komt er nog iets waar ik toch weer een glimlach van op mijn gezicht kreeg. Met een wauw gevoel sloeg ik het boek dicht.

Ik vind Het Tango Algoritme een dikke aanrader en geef het boek 4,5 ster!

Meer recensies van Alda1812