Gruwelijk en verassend!

Alda1812 27 juli 2022
De cover van het boek ziet er aantrekkelijk uit, zeker met ook de gele zijkanten van de bladzijdes. Op de voorkant staat onder de titel “Juiste tijd, juiste plaats. Toch ging het gruwelijk verkeerd en op de achterkant staat slechts “Verkeerde tijden en plekken bestaan niet, verkeerde mensen wel”. En daar moet je het mee doen als je alleen de buitenkant bekijkt.

Ik heb meerdere boeken van Angelique Haak gelezen en vind haar schrijfstijl geweldig. Ook in Het verkeerde meisje is de schrijfstijl weer top; helder, vlot en boeiend. De hoofdstukken zijn kort en lezen als een speer. Er zijn twee verhaallijnen, één vanuit de dader en één vanuit het slachtoffer. Gaandeweg het boek komt je steeds meer te weten over de personages. Zowel vanuit het slachtoffer “hoe overleef ik dit” en het “hoe en waarom” vanuit de dader. Uiteindelijk komen de verhaallijnen mooi bij elkaar wat zorgt voor een mooie opbouw van het verhaal. Het einde is gruwelijk en verrassend.

Ik vind het boek een aanrader.

Meer recensies van Alda1812