Verpletterend einde!

Alda1812 17 september 2020
Angelique Haak behoort tot een van mijn favoriete auteurs. Ze heeft een prettige schrijfstijl waarbij niet veel nodig is om het beeldend en treffend te verwoorden. No nonse, gecombineerd met mooie metaforen en een snufje humor.

Ik behoorde tot een van de gelukkigen om het boek te mogen proeflezen. De proefleesversie had ook al de mooie en aantrekkelijke cover die het boek nu heeft. Samen met de titel al een boek wat opvalt.

“Zes vrienden, verbonden door een groot geheim… Als Emma een overlijdensbericht onder ogen krijgt, is ze in shock. Gaat het bericht werkelijk over haar vroegere middelbare schoolvriendin Sara? En waarom eindigt het met die drie dikgedrukte letters die ze zo graag wilde vergeten? N.M.A. Emma gaat op zoek naar de waarheid rond Sara's dood, maar daarbij komen zaken aan het licht die beter voor altijd verborgen hadden kunnen blijven…”

Het boek begint prikkelend en maakt nieuwsgierig. De twee door elkaar lopende tijdslijnen vanuit Emma vind ik goed in elkaar zitten. Je leert Emma en andere personages in beide tijdperiodes steeds beter kennen. Emma is aardig en heeft vroeger veel meegemaakt en moeten doorstaan. Je voelt met haar mee en soms vroeg ik me af waarom Emma iets deed of liet gebeuren. Maar door het vlak erna beantwoorden van mijn ‘vragen’ merkte ik dat hier juist goed over nagedacht is en niet toevallig of onwaarschijnlijk.

De korte hoofdstukken lezen vlot weg en de auteur laat aan het eind van een “tijdszone” regelmatig een prikkelende zin of opmerkingen achter waardoor je eigenlijk wilt weten hoe het in die periode verder gaat. Maar dan gaat het eerst weer verder in de andere tijdszone die ook weer zo eindigt. Naarmate het boek vorderde zorgde dit ervoor dat ik het boek eigenlijk niet meer weg wilde leggen.

En dan dat eind: heftig en verpletterend, zo had ik het niet zien aankomen!

Conclusie: een zeer goede psychologische thriller met een verpletterend eind. Ik vond het boek moeilijk weg te leggen, je wilt doorlezen en weten hoe het zit. Een aanrader! Ik geef het boek 5 sterren.

Meer recensies van Alda1812