Een lekker zwijmel verhaal!

Amarins 02 april 2024
Toen ik de cover van dit boek zag was ik meteen enthousiast! Wat zag dit er mooi en uitnodigend uit in een genre waar ik zo van hou: de regency roman!

Meteen als je begint te lezen dompel je je onder in een wereld vol mooie jurken, dansfeesten, leuke kerels (en ook heel irritante) en nog veel meer.

De schrijfstijl van een voor mij nieuwe auteur is heerlijk, het leest lekker vlot en het boek is uit voor je het weet. Het verhaal kent grappige en hilarische situaties maar ook de serieuze ondertoon wordt niet vergeten.

Waar het op het eerste oog er uit ziet als een heerlijk liefdesverhaal zal blijken dat de auteur zeer zeker wel een aantal serieuze thema’s mee heeft willen geven. Dit geeft ze ook aan in haar toelichting in de laatste pagina’s van het boek. Dit heerlijk verhaal kent naast deze thema’s ook een aantal zaken die gebaseerd zijn op de waargebeurde plaatsen en feiten.

Personages zijn mooi uitgewerkt. Vooral de groei van hoofdpersoon Felicity wist me te raken. Ze groeit uit van een jong meisje naar een vrouw met durf, liefde en doorzettingsvermogen. James is een man die niet meteen het achterste van zijn tong laat zien. Maar gaandeweg begin je zijn keuzes ook te begrijpen en kun je alleen maar van hem houden. De irritante schoonmoeder geeft een extra vleugje drama aan het verhaal, maar ook zij weet je uiteindelijk te verrassen.

Al met al een heerlijk Nederlands debuut voor Kasey Stockton. Een ongehoord huwelijk is een heerlijke regency roman die je uiteindelijk laat zwijmelen maar bovenal laat genieten van drama, intriges en nog zoveel meer. Ik kijk ontzettend uit naar het volgende deel in de Bradwells- serie dat in juli a.s. zal verschijnen!

Meer recensies van Amarins