Een pareltje van een debuut!

Amarins 07 maart 2024
Alleenstaande moeder Belle besluit in een straatje van Parijs een man in nood te hulp te schieten. Dochter Miley die ze tegen zich aan heeft in een draagzak houdt haar nergens van tegen. Wat ze niet weet dat ze met haar hulpactie meewerkt aan een afrekening en rechtstreeks in de blauwe ogen kijkt van het slachtoffer, Atlas. Wat Belle niet weet is dat Atlas een gevaarlijk man, een maffiabaas is en een machtige man is.

Wat een verhaal! Het boek begint zo heerlijk spannend dat je na een aantal bladzijden gekluisterd bent aan het boek en het niet eerder kan dichtslaan dan dat je weet hoe het eindigt. Yarich weet je ook echt van begin tot einde te boeien, de aandacht vast te houden en zelfs de spanning vast te houden. Dit laatste voel je gewoon in je lichaam terwijl je leest. En als dan dat einde nadert word je op een cliffhanger getrakteerd die echt geweldig is. Maar tegelijk snak je ook meteen naar het volgende deel.

De opbouw van dit verhaal is echt subliem gedaan. De spanning is zoals gezegd het hele boek aanwezig, langzaam aan leer je alle personages kennen. Allemaal, van groot naar klein, hebben ze hun rol in het verhaal en eigenlijk met allemaal voel je ook een band. Met Belle raak je echt helemaal verweven, van haar ga je houden, je denkt haar te begrijpen en toch weet ze je ook steeds te verrassen. Atlas voelde voor mij in eerste instantie als een echte maffiabaas, maar echt waar, zelfs van deze man ben ik gaan houden. Als zijn liefdevolle kant naar bovenkomt, kun je toch niet anders meer? Dochter Miley en zoon Zeno stalen in dit boek wat mij betreft echt de show!

Ondanks dat het een maffia romance is is het hele boek eigenlijk overgoten met een laagje humor. En juist deze humor maakt dat de spanning blijft, maar dat het wel lekker weg leest en ontspannen blijft lezen. Echt super mooi gedaan.

Het boek is van Vlaamse afkomst en dat is duidelijk te merken in het verhaal. Typisch Vlaamse woorden komen regelmatig voor. Dit heeft mij nergens gestoord en maakt dat het een echte ‘Yarich’ is geworden.

Eva Yarich heeft met dit debuut bewezen dat ze geweldig kan schrijven en dat we nog heel veel van haar kunnen verwachten. Ik heb zo super genoten en kan alleen maar uitkijken naar nog veel meer van Yarich. Kom maar op!

Meer recensies van Amarins