Wederom een pareltje!

Amarins 05 april 2024
Rick is een ware workaholic. Hij heeft zijn eigen bedrijf in hypotheekadvies. Dit loopt supergoed en hij heeft net een tweede vestiging geopend. Maar Rick heeft een erfelijke oogziekte en door steeds meer te werken probeert hij deze ziekte zo goed mogelijk te verbergen. Hij wordt steeds slechtziende. Na een akelige scheiding heeft Liva een nieuwe werkplek nodig, heeft inkomen nodig en solliciteert bij Rick. Ze gaat als administratief medewerkster bij Rick aan de slag. Maar naar mate ze langer samenwerken merkt Rick dat hij zich steeds meer openstelt voor Liva. Hij krijgt in de gaten dat hij langzaam verliefd op haar aan het worden is. Maar hij wil dat niet toelaten want wat heeft Liva aan een man met zijn problemen?

Vuurwerk is het tweede deel in de Water & Vuur serie van de hand van Ryanne Veldkamp. Het eerste deel had me zo in de macht, dus met torenhoge verwachtingen begon ik aan dit tweede deel. En wederom flikt Ryanne het weer om mijn verwachtingen meer dan waar te maken!

De schrijfstijl is weer als vanouds. Uitnodigend, makkelijk, heerlijk vlot en het leest als een trein. Vanaf bladzijde één ben je zo verknocht aan Rick en de rest, dat het boek neerleggen helemaal geen optie meer is. De verhaallijn zit weer prachtig in elkaar en je waant je helemaal in de wereld van Rick en Liva.

De personages zijn net als altijd weer geweldig uitgewerkt. Het hele boek heb ik het te doen gehad met Rick. Want oooo wat deed die jongen zichzelf te kort. Wat had ik hem graag een schop onder zijn kont willen geven. Anderzijds vond ik hem ook zo aandoenlijk, zo lief en zo hartverwarmend. Hij slingert je constant heen en weer en weet je aan het einde helemaal in te pakken. Ook Liva is geweldig neergezet. Een vrouw met vele problemen maar ook een vrouw die zich overal doorheen slaat. Een sterke vrouw, die natuurlijk ook haar twijfels en moeilijke momenten kent, maar ze staat elke keer weer op en gaat door. En kleine Emiel……. die wist me helemaal in te pakken! Wauw wat heb ik genoten van deze geweldige mensen!

Ryanne heeft een mooie diepgang aan het verhaal meegegeven. De oogziekte van Rick speelt hierin een rol, maar ook diverse thema’s zorgen er voor dat het verhaal inhoud krijgt, realistisch is en je weet te raken.

Ryanne heeft met dit tweede deel zichzelf wederom weten te overtreffen. Het is een verhaal met inhoud, een verhaal dat je diep weet te raken, dat je in tranen weet te krijgen, maar je vooral laat genieten van de liefde die ontstaat tussen twee geweldig hartverwarmende mensen! Een dikke aanrader!

Achterin het boek krijg je al een voorproefje van het derde deel. Ik kan niet wachten en hoop dat het heel gauw 17 mei is.

Meer recensies van Amarins