Gemengde gevoelens

Amber 25 september 2022
Als fan van Natalie Cox haar eerste roman "Een onverwachte kerst" hoopte ik op weer veel grappige en hilarische situaties vol warmte en romantiek. "Mij niet gezien" begint goed, met weer die fijne, humoristische schrijfstijl waar je van moet glimlachen, en dat blijft ook zo tijdens pakweg de eerste helft van het verhaal. Op het moment dat het verhaal zich gaat toespitsen op Clems opsporingsavontuur naar de misdadigers in haar identiteitsfraude zaak, ontspoort het verhaal echter ook enigszins. Het wordt niet duidelijk waarom zij de destructieve keuzes maakt die ze maakt, waarbij zij vrijwillig alles op het spel zet voor zichzelf. Ook het romantische stuk raakt tijdens deze verhaallijn onderbelicht en wanneer aan het eind de romantiek je als lezer weer wordt voorgeschoteld, is dit lang niet zo bevredigend. Vermakelijk genoeg, dat wel, maar "Een onverwachte kerst" blijft 'Cox' nr 1 wat mij betreft.

Meer recensies van Amber