Gemengde gevoelens

Amber 07 april 2022
Het boek bestaat uit een A en een B kant, als verwijzing naar een vinyl plaat. En net zoals op de B kant vaak de mindere nummers staan, kwam voor mij de klad erin vanaf de B track. Becks laatste zomer begint heel vlot en het is aangenaam lezen over Becks midlifecrisis, het leraarschap, de vervelende leerlingen, zijn moeizame liefdesleven, en zijn bijzondere relaties met vriend Charlie en leerling Rauli. De roadtrip die Beck in deel B onderneemt, vond ik langdradig. Er komt maar geen eind aan en de scènes worden steeds absurdistischer. Ik heb het boek hierdoor echt een aantal weken laten liggen. Uitgezonderd het fantastische gesprek in het "mislukkingen café" (wat in werkelijkheid een trip is). Voor mijn gevoel zwalkte het alle kanten op en ook het eind bood geen soelaas. Wat wil Wells nou eigenlijk zeggen? De drie sterren zijn voor de vlotte eerste helft, een aantal mooie scènes en enkele waardevolle wijsheden. Dit boek haalt het zeker niet bij Hard Land, waar ik intens van genoten heb.

Meer recensies van Amber