Leest als een intercity

Amber 12 april 2022
Deze langzame lezer, zo traag als een schildpad zeg maar, las dit boek in twee dagen uit. En dat is een record. Dus..... Schrijfstijl: check. Spanningsboog: check. Plotontwikkeling: check. Romantiek: check. Humor: check. Er staat geen letter teveel in dit boek en het wordt geen seconde langdradig. Toch geef ik 4 1/2 ster en niet 5 sterren. Persoonlijk had ik wat moeite met de karakters van de vrouwelijke hoofdpersonages. Het egoïsme van deze vrouwen is op zich heel menselijk. En de ergernis die dit egoïsme opwekt, maakt ook dat je echt het verhaal in getrokken wordt. Met name hoofdpersoon Billy is in het begin alleen met zichzelf bezig en met het bevredigen van haar eigen behoeften, die ook nog eens alle kanten opschieten. Bij Matthew zie je zijn verantwoordelijkheidsgevoel en hoe hij zijn stinkende best doet het anderen naar de zin te maken, ondanks zijn eigen worsteling. Later in het verhaal vindt er een totale omslag bij Billy plaats, waarbij zij zich ineens ondergeschikt maakt. En hoewel hier een duidelijke aanleiding voor is, voelt dit toch niet als genoeg, om deze omslag geloofwaardig te maken. Ook het extreme gelanterfant van Billy op kantoor was voor mij een beetje te gortig om nog geloofwaardig te zijn. Het verhaal maakt in ieder geval duidelijk dat wij mensen allemaal wel wat gemankeerd zijn en hoe liefde ons toch bij elkaar kan brengen. Ondanks de kleine kritiek punten, is dit boek absoluut een aanrader. Leesplezier gegarandeerd.

Meer recensies van Amber