Romantiek, Parijs en Persoonlijke ontwikkeling

Amber 09 juli 2023
Waarom vijf sterren? Als een boek mij uit een leesdip, die al een half jaar duurde, weet te trekken, zegt dat wel iets. Nu ben ik wel erg fan van Chantal van Gastel. En las ik al haar boeken, uitgezonderd de laatste twee die ze samen met haar zus schreef. Ik keek dan ook erg uit naar "Nu we hier toch zijn". En dit pareltje heeft zeker niet teleurgesteld. Ik gleed moeiteloos in het verhaal, dat begint met Audrey die zich in een impasse bevindt. Het eerste deel van het boek zal voor velen enige herkenning oproepen; het gevoel dat je bent vastgelopen en het je maar niet lukt je eruit te ontworstelen. Dit wordt overigens op zeer luchtige en humoristische wijze omschreven. Dan, in het tweede deel, slaat de romantiek toe en word je als lezer meegenomen op een heerlijke trip door Parijs. Heel erg leuk zijn de routekaartjes in de flappen van het boek met alle plekken die Audrey bezoekt. En hoewel je al deze tijd als lezer zit te wachten op wat er toch aan de hand is met een bepaald personage, ben je niet voorbereid op de emotionele rollercoaster die zich in het derde deel ontvouwt. Dit is het eerste boek van Chantal waarbij ik menig traantje heb moeten wegpinken. In al haar boeken wordt romantiek en humor gecombineerd met thema's rond persoonlijke ontwikkeling en keuzes maken. Maar in "Nu we hier toch zijn" gebeurt dat wat mij betreft "next level". Het is een kunst om dit soort thema's aan te snijden, terwijl het toch een super romantisch, luchtig en heerlijk leesbaar verhaal blijft. Chapeau!

Meer recensies van Amber