Alice vindt haar ware zelf

Andrea 04 december 2021
Het verhaal draait om Alice en haar huis. Twee jaar eerder heeft haar vriend Adam haar plotseling alleen gelaten en is op wereldreis gegaan. Ze bleef als enige verantwoordelijke voor het betalen van het huis dat ze gezamenlijk hebben gekocht. Alice is dol op haar huis, ze heeft al haar geld en energie in het huis gestopt, haar veilige haven. Haar beste vriendin Kathy zet echter Alice onder druk om Adam te vergeten en haar op te zoeken in Portugal waar ze werkt en woont. Ze gaat nooit in op de uitnodiging, totdat totaal onverwachts haar geordende leven op de kop staat. In een opwelling gaat ze Kathy opzoeken in Portugal.

Deze beslissing verandert uiteraard haar leven. Ze probeert in het moment te leven, maar dat gaat lastig omdat Adam opeens uit het niets weer verschijnt en het huis wil verkopen. Voorheen liet ze zicht over haar heen lopen, maar Portugal heeft er al veranderd.

Wat ik leuk vond aan deze feelgood-verhaal is dat Alice steeds moediger werd in het boek. Ze leert los te laten en laat haar creativiteit weer toe. Het lijkt mij ook niet verkeerd om een paar maanden in Portugal te vertoeven als je geen zorgen hoeft te maken om hypotheken of kosten voor een hotel. Het is een leuk debuut roman, die volgens mij nog niet in het Nederlands is vertaald.

Meer recensies van Andrea