Niet geweldig, bij vlagen boeiend

Kort samengevat: boek gaat over Israëlische meisjes/vrouwen, die wonen in een Israëlisch dorpje aan de Libanese grens. Met als thema's de verveling, eenzaamheid en angst in hun verplichte legertijd. Ik miste het Palestijnse perspectief.

Quote uit het boek die me is bijgebleven:

“Hij vroeg wat ik vond van al die Soedanezen die vanuit Egypte het land binnenglippen. …. Hij zei dat we niet op de Soedanezen kunnen schieten, omdat we dan een slechte indruk zouden maken, maar we willen ze hier ook niet hebben, want dan zouden we ze werk moeten geven, en ze brengen ziektes met zich mee, en ze halen het % joden naar beneden. Daarom laten we de Egyptenaren maar op ze schieten want het maakt de Egyptenaren niet uit of ze een slechte indruk maken: de wereld vindt toch al dat zij slecht zijn, maar vergeeft het ze omdat ze Arabieren zijn.”

Meer recensies van Angela Thissen - van Heeswijk