Nieuwe toekomst

Angelique 16 februari 2024
Dromen in Rood van Jen Minkman is het derde boek (naast wat verhalen) wat ik van haar lees. Jen heeft een vlotte zeer toegankelijke schrijfstijl.
Het boek zelf is een prachtig voorgegeven hardcover met bij het begin van een hoofdstuk een mooie plaat.

In de toekomst reist Marise, nadat de Aarde onbewoonbaar is verklaart, met haar vader en zusje in het laatste evacuatieschip naar Mars. Daar zijn mensen sinds jaren bezig om koepelkolonies te stichten. Contact met Aarde en de andere koepels zijn minimaal dus contact buiten je eigen "stad" is er eigenlijk niet.
Maar langzaam aan blijkt Mars toch iets minder onbewoond dan gedacht en komt Marise er achter dat er veel meer speelt dan de leiders van de kolonie willen laten weten.

Het verhaal is mooi afgerond, hoewel het altijd mogelijk is om er een vervolg op te maken en mocht die komen dan koop ik dat boek zeker want ik wil best weten hoe het Marise en alle andere bewoners op Mars vergaat.

Quote: "Wat je ook bent, je hoort bij mij"

Meer recensies van Angelique