Beschermer van het leven?

Angelique 17 maart 2020
Enyria hoopt dat haar vader voor haar een echtgenoot zal uitkiezen tijdens hun volgende bezoek aan de stad. Dat is in haar ogen het doel in haar leven: trouwen en kinderen krijgen.
Dan wordt de stad tijdens het herfstfestival, een dag die feestelijk hoort te zijn, aangevallen door een draak. Haar vader sterft in het gevecht. Enyria ontdekt vreemde magische krachten in zichzelf waarmee ze het monster doodt.

"Toen wij de magie zagen die je gebruikte om de draak te doden, zagen we twee mogelijkheden. Volgens onze geleerden zijn er twee soorten wezens die er uitzien als een mens en magische krachten hebben. De eerste soort zijn de dodenhoeders, de beschermers van de dood, die volgens de legende menselijke lichamen in bezit kunnen nemen. "
......
"'Wat is de tweede mogelijkheid? Als ik geen beschermer van de dood ben, wat ben ik dan wel?' De koning leek een eeuwigheid stil te zijn. 'een beschermer van het leven'"

Enyria's leven komt volledig op zijn kop te staan die keer dat ze naar de stad zijn gegaan voor het festival. Ze komt geheimen te weten die ze niet wilde weten en komt er achter dat ze een beschermer van het leven is. Maar wat houdt dit dan in, wie is zij en wat kan zij.
Haar zoektocht naar antwoorden op deze vragen verloopt moeizaam en pijnlijk.

Het verhaal loopt vlot en je raakt nieuwsgierig naar het vervolg. Persoonlijk hoop ik dan ook dat het vervolg op dit boek snel komt, want ik wil graag verder lezen hoe het Enyria vergaat.

Meer recensies van Angelique